Bye Bye Nederland, Hello Africa!!!! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu Bye Bye Nederland, Hello Africa!!!! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu

Bye Bye Nederland, Hello Africa!!!!

Door: kirstenvanbeek

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 Februari 2011 | Tanzania, Dar es Salaam

Hoi hoi hoi,

Hierbij de eerste belevenissen vanuit Tanzania!!!

Na een paar koppen cappuccino en afscheid genomen te hebben was het dan zover! Zaterdag om 15:00 zijn we de lucht in gegaan. Na een prima vlucht zijn we rond 20:30 geland in Cairo. Rond 21:40 zijn we verder gevlogen naar Dar Es Salaam. Na ongeveer 11 uren in het vliegtuig gezeten te hebben, 2 warme maaltijden, heerlijke mango juice, films, muziek en opgerold proberen te slapen! Landen we dan eindelijk rond 5:15 in Dar Es Salaam. Het laatste uurtje in het vliegtuig was toch wel erg spannend! Wat gaat er straks allemaal gebeuren?? Waarom wilde ik ook al weer naar Tanzania??

De deuren van het vliegtuig gingen open Hello Afrika, Hello hitte! Jeetje dat was de eerste 10 min wel even heftig en erg wennen! Later dacht ik Kirsten, je bent nu in Afrika: pole pole!!! Ik laat het allemaal op me af komen en zie wel waar het schip strand!

Op het vliegveld stond een taxi chauffeur op ons te wachten die ons naar het Hotel bracht! 5 backpacks, 5 tassen handbagage, 5 meiden, 1 auto! Je raad het al PROPPEN!! Ik kon mijn armen niet kwijt, die bungelden ergens voor mijn gezicht, op schoot had ik een koffer! Ik zag niks van wat er buiten gebeurde! Maar de vermoeidheid was verdwenen, ik kreeg zo'n kick! Ik ben gewoon in Afrika, ik ben in Tanzania, het gaat nu echt beginnen! Ik was er helemaal klaar voor!!! WOUW!!

Rond 7:00 uur kwamen we aan bij het hotel! De kick verdween en het besef kwam! Jeetje.. Het is echt omschakelen om in een totaal andere cultuur, ander land, ander klimaat je draai zien te vinden! Het lijkt wel of ik in een soort van waas/ shock zit! Geen vertrouwd Nederlands leventje! Het is zo anders, maar ook zo bijzonder dat ik deze kans gekregen heb! Na een uur babbelen over alle indrukken van de eerste uurtjes in Tanzania zijn we toch in slaap gevallen! Rond 12 uur werden we wakker! Stapje voor stapje kwam er wat actie in!

We zijn de stad in gegaan op zoek naar een pin automaat en een ontbijt! Die bestond tot zover alleen nog maar uit dropjes!! Automatisch dacht ik toen ik wakker werd, ik loop even naar de keuken en smeer een lekker bruin broodje met hagelslag! Helaas! De stad in gaan was een hele ervaring! 5 wazungu! Best interessant! Voor het eerst heb ik kokosmelk gedronken, niet lekker!! We hebben later nog mango's en lychee gekocht! Heerlijk!!!

Vanavond gaan we eten in de stad! Morgen gaan we naar het immigration office om ons visum legaal te maken! Nu zijn we nog illegaal.. Haha! Onze permits lagen nog niet klaar op het vliegveld! Vanmorgen heeft iemand ze bij ons gebracht in het hotel! Morgen moeten we dus nog even een definitieve stempel halen voor in het paspoort!

Alle nieuwe indrukken zijn wel even heftig! Het besef dat ik echt in Afrika zit om stage te lopen heb ik volgens mij nog niet echt! Maar dit gaat wel komen als we in Turiani zijn en bij het ziekenhuis zijn aangekomen! Het plan voor morgen is om met de bus naar Turiani te gaan! Ik ben zo benieuwd....

Veel liefs Kirsten



  • 20 Februari 2011 - 15:33

    Sharon:

    Meid, goed om te horen dat je goed geland bent! Nou heel veel succes en geniet er een beetje van he!

    Dikke kus en knuffel Sharon

  • 20 Februari 2011 - 15:41

    KirA:

    Lieverd, ik heb serieus waar de hele dag aan je lopen denken. Me af vragen of je er al bent, hoe het is, of je een goeie reis gehad heb en nog zo veel meer. 't besef is er nog niet helemaal hoor.. normaal ben je op 5 min. afstand, nu op 7400km afstand...
    Succes, geniet en hopelijk spreken we elkaar snel!
    Liefs!

  • 20 Februari 2011 - 18:45

    Karin Rietveld:

    Lieve Kirsten. Leuk verhaal...net of ik er zelf bij ben :P Geniet er van!

    Liefs, Karin

  • 20 Februari 2011 - 20:21

    Mama En Jaap:

    Hee poppie,

    Fijn om te horen dat je in Dar es Salaam bent geland. De reis zal zeker vermoeiend zijn geweest en zijn nodige impact hebben gehad. Een cultuurschock zo als je het noemt. Maar lieverd, je bent in Afrika, Tanzania en zuig dit avontuur maar in je op, geniet vooral. We volgen je en zijn benieuwd naar je ervaringen en belevenissen.

    Dikke kus
    Mam en Jaap

  • 20 Februari 2011 - 20:22

    Annie:

    Lieve Kirsten
    Goed te weten dat je veilig bent aangekomen in dat verre land.Spannend morgen bij je nieuwe stage adres Veel plezier xxxx buuf

  • 21 Februari 2011 - 07:51

    Lotte :

    heey heey lieve kirsten!

    wat leuk dat je nu echt in afrika bent.
    je moest wel lang vliegen zeg SODEJU!
    ik vind het zuper leuk dat jij deze ervaring mag beleven.
    ik mis je wel een beetje.
    maar heb het heel leuk daar en maak plezier(L)

    veel liefs Lotte

  • 21 Februari 2011 - 14:42

    Dorie:

    Hoi Kirsten,

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Het zal inderdaad heel anders zijn daar an in nederland. Ik vind het fijn om je verslag(en) te lezen.
    Geniet ook een betje van de avontuur.

    Groetjes Door.

  • 21 Februari 2011 - 16:36

    Aukje:

    Whaa wat vet je bent er dan eindelijk!!
    Echt gaaf man.. Ben heel benieuwd naar al je belevenissen etc etc.. Ik houd je in de gaten!
    Geniet en heel veel plezier!

    Liefs

  • 22 Februari 2011 - 10:54

    Roel En De Rest:

    Succes! Fijn je te volgen en dat je te plek bent. XXXX ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 47922

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Peru

03 Maart 2014 - 19 Mei 2014

Azië

17 Februari 2011 - 11 Juli 2011

Stage Turiani Hospital

Landen bezocht: