Bali, Lombok & Gili eilanden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu Bali, Lombok & Gili eilanden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu

Bali, Lombok & Gili eilanden

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo hallo hallo,

Tijd voor een update van Bali, Lombok & Gili eilanden.

Omdat ik rond 24u op Bali landde heb ik een betaalbaar, dichtbij t vliegveld, maar leuk hotelletje geboekt op internet. Wachtend op de taxi moest een Engels stel naar t zelfde hotel in Seminyak als ik, dus samen een taxi gedeeld. Zo makkelijk kan t gaan.
Ik voelde me in het hotel in de zevende hemel. Dat is het leuke van slapen in hostels op slaapzalen, na 2 maanden kan ik dubbelop genieten van een klerenkast, eigen badkamer, ruimte om m'n backpack leeg te halen en een 2-persoonsbed waarbij t beddengoed naar wasmiddel ruikt. Na eens in stilte lekker uitgeslapen te hebben, naar t strand van Seminyak gelopen. Daar lekker boekje gelezen en mensjes bekeken. S avonds met de voetjes in t zand lekker gegeten, daarna neergeploft in een beanbag op t strand en met een lekker coctailtje geluisterd naar t live bandje& boekje lezen.
De volgende dag twijfel twijfel twijfel. Hier blijven of ergens anders heen gaan. In Seminyak waren veel gezinnen, stellen en feestende mensen waar ik op dat moment geen zin had.. Het 'ik ben alleen' gevoel kwam een beetje opborrelen en aangezien ik na 2 maand reizen wilde relaxen op t strand was de keuze snel gemaakt om naar de Gili eilanden te gaan. Op de boot naar Gili Trawangan 3 Australiërs ontmoet. 3 mannen van in de 30 die nog leefden als of ze in de 20 waren. Ze hadden allemaal 'stoere' verhalen en dachten zelf ook dat ze erg stoer waren. Ik kon er wel om lachen en t gaf wel een grappige sfeer. Ook waren ze fanatieke duikers, dus de eerste duik op de Gili eilanden was aan t einde van de middag al een feit. In ons hotel nog 2 Fransen ontmoet en onderweg naar t restaurant kwamen we Ingrid tegen en zo was de groep gevuld met mensen van over heel de wereld. Dit maakt reizen zo leuk. Iedereen is open, je hebt zo nieuwe mensen leren kennen en iedereen die wil schuift aan. Het is leuk als de gesprekken na alle standaard vragen(waar woon je, hoe lang reis je, wanneer ga je naar huis, waar ben je geweest, waar ga je nog heen. buuhhhh...) wat meer diepgang krijgen en je t krijgt over alle verschillen tussen mensen en culturen van over de hele wereld.
Gili Trawangan is een leuk eiland. Auto's e.d. zijn niet toegestaan, dus alles gaat met paard en wagen wat t eiland een leuke sfeer geeft. S avonds met de hele kudde de barretjes ingedoken en overdag lekker wezen relaxen op t strand& einde van de middag op t fietsje naar de andere kant van t eiland om de zonsondergang te zien. Na 3 dagen Gili Trawangan naar Gili Air gegaan met de helft van de groep. Ik vond t niet zo erg de Australische druktemakers gedag te zeggen. Met de 2 fransen en Ingrid op Gili Air heerlijk genoten van de rust. Ook hier alleen maar paard& wagen en veel minder toeristen. Lekker op t strand gelegen, boek lezen, beetje bruinbakken, massages, duiken en snorkelen.

Vanaf de Gili eilanden met Ingrid naar Kuta in Lombok gegaan. Lombok wilde ik graag zien, omdat het een hele andere sfeer zou hebben dan Bali en dat heeft t. In Kuta s middags een scooter gehuurd. Het was heerlijk om lekker op dat ding rond te toeren. We reden op een asfalt weg tussen bergen door met een prachtige natuur. Af en toe kwamen er dorpjes voorbij, kuddes koeien op de weg en spelende kinderen op straat. Nog naar Mawun baeach geweest en later gegeten bij een restaurant met uitzicht over Kuta. Prachtige dag.

Omdat er verder in Kuta niet veel te doen was en we allebei graag nog naar Ubud op Bali wilden, de volgende dag daar heen gegaan. Het was een lange reisdag. Eerst een busrit, toen 3 uur wachten, boottocht van 90min en toen nog met t busje naar Ubud. Maar Ubud maakte alles goed en daar heerlijk uitgerust. Alle vermoeidheid kwam eruit, want bijna de hele week voelde ik me 24/7 moe ondanks goed slapen. Ik heb me gedragen als een oud beppie, maar wel erg fijn die rust reinheid en regelmaat. Ubud is echt een detox& retreat plaats. Je kan er heerlijk gezond eten en ook ik heb kennis gemaakt met yoga. Dat gezoem met z'n allen in de Lotus houding vind ik maar raar, maar jezelf in bepaalde posities wurmen om leniger en soepeler te worden is niet verkeerd. Een echte detox& retreat heb ik niet gedaan, dat vind ik dan weer t uiterste. Ik heb mijn eigen middenweg gevonden. Naast heerlijk eten& yoga waren we vaste klanten bij verschillende spa's. Voor ongeveer €10 heb je een massage van een uur. Van Balinees, voet reflex, lomi lomi, facials tot aan verse kokos scrubs. Ze weten de 'knopen' in je rug goed te vinden, pijnlijk, maar t is dan in ieder geval effectief. Vaak aan t einde van de dag namen we een massage en 1x hebben we ons een hele dag in de watten laten leggen. Nog wezen raften, wat van mij wel wat meer actie had mogen hebben, & een Balinese kookles gevolgd. We hadden een saaie kookgroep met saaie stugge mensen. Gelukkig waren ze niet Nederlands, dus een flauwe grap kon af en toe wel gemaakt worden. Blijf een van Beekje.. De rest van de tijd lekker een boek gelezen, theetjes gedronken& nog 2 dagen op de scooter rond Ubud wezen toeren. Galerijen bekeken, woonwinkeltjes gezien en naar een rijst terras geweest.

Ik was niet van plan om richting Indonesië te gaan. Laat staan Bali. 'Dat is veel te toeristisch'. Toch was het er erg leuk& ben ik op m'n eigen manier ontsnapt aan de drukke toeristische plaatsen.
Ik ben nu sinds gister avond op de Filipijnen. In het vliegtuig borrelde het gevoel van 'ik wil naar huis' aardig op. De Filipijnen zullen prachtig zijn, maar dat was me gister avond even een dikke vette worst. Alles wat ik me kon wensen voor een reis heb ik gedaan/ gezien. Na Indonesië ben ik heerlijk uitgerust, dus tijd om naar huis te gaan vind ik. Niet omdat ik nou zo'n ontzettende zin heb om weer aan t werk te gaan, maar om iedereen die me lief is te knuffelen tot ze plat zijn:)
Maaaaaaaar nu na een nacht slapen en bijgekomen van de reisdag heb ik er weer zin in. 1,5week relaxen op de Filipijnen. Strand, beetje duiken & de eilanden verkennen. Wie wil dat nou niet...

Daaaaaaaag!!!

  • 07 Mei 2014 - 12:07

    Wally:

    Heerlijk dat je zo geniet maar ook ik kijk er weer naar uit om je te knuffellen tot je plat :-) bent Xxx

  • 09 Mei 2014 - 11:49

    Jan En Ria:

    Lieve Kristen

    Wat fijn om weer een mooi verhaal over je reis te lezen.
    wij genieten op dit moment van een vakantie in Kemer Turkije.
    Net even lekker naar de sauna geweest.
    we zien er naar uit om je weer te zien.
    geniet maar van de laatste week.
    dikke tuut van Jan en Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Azië

Backpacken Azië.

Recente Reisverslagen:

17 Mei 2014

Filipijnen

07 Mei 2014

Bali, Lombok & Gili eilanden

18 April 2014

Laos

10 April 2014

Cambodja

01 April 2014

Kuching, Kota Kinabalu en Mabul
Kirsten

Actief sinds 12 Jan. 2011
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 47841

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 03 Juni 2016

Peru

03 Maart 2014 - 19 Mei 2014

Azië

17 Februari 2011 - 11 Juli 2011

Stage Turiani Hospital

Landen bezocht: