Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Kirsten van Beek - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: Kirsten

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Ik heb goede voornemens om de liefhebber een beetje op de hoogte te houden van mijn reis door Azië, dus hierbij het eerste reisverslagje.
Ondanks dat het hier 7uur later is& het al snel donker werd, wat even wennen was, toch een prima vlucht gehad met een tussenstop in China. Of het was wat anders, maar wat een smog daar!
Tijdens de vlucht al 2 Nederlandse meiden ontmoet. Met de monorail zijn we van het vliegveld naar het centrum gegaan& vanuit daar verder met de taxi naar t hostel. Ik had geen idee wat ik kon verwachten van Kuala Lumpur.. En ja vergelijken doe je toch. Omdat ik bij verre reizen alleen tanzania ken, beland je voor je gevoel in een zelfde soort wereld. Maar het is toch wel weer heel anders. Reizen met de monorail in de stad bevalt toch stukken beter dan een volgepropte Dala Dala met van alles in Tanzania.
S avonds zijn we aangekomen in het hostel Reggae Mansion. Er ging een wereld voor me open.. We slapen op een zaal met 24 mini stapel bedsteden. Dit is echt backpacken. Mensen over de hele wereld kom je tegen. Rond etenstijd wat rondgelopen in de stad& gegeten in China town. Volle, maar toch wel knusse bedoeling daar. Na het eten toch nog maar voor een drankje naar het dak terras gegaan van het hostel. Het voornemen om een goede nacht te maken na de lange reis was verdwenen. Ik dacht die wekker gaat niet om 6u, go with the flow! De volgende morgen.. O o o.. lag ik dan in m'n hokje als een slap vaatdoekje. Oververmoeid, misschien jetlag, naar gevoel van profylaxe buiktyfus, schraal ontbijt& als klapper op de vuurpijl een borrel drinken terwijl ik al gesloopt was van de lange reis. Bij het idee dat dit nog maar dag 1 is en ik nog ruim 75 te gaan heb, dacht ik wel even stuur mij met t eerste vliegtuig maar naar huis. Waarom had ik ook al weer bedacht om te gaan backpacken? Later toch nog weer in slaap gevallen. Na een paar uur slapen voelde ik me stukken beter& kon ik de hele wereld weer aan. Dus helaas voor de mensen thuis, ik zit niet in t eerste beste vliegtuig dat land vanuit Kuala Lumpur. S avonds zijn we nog naar de Petronas twin towers geweest en daar in de buurt gegeten.
Donderdag de über toerist uitgehangen. Met een groep van 12& een gids van t hostel een tour in de stad gedaan. Eerst bij de nationale moskee geweest wat erg leuk en mooi was. We moesten ons flink inpakken wat hilarisch was. Verder naar een Chinese tempel, museum van Kuala Lumpur, Selangor Pewter, nationaal monument, little India, nationale paleis en de Batu caves geweest. Ik vind Kuala Lumpur een leuke stad waar veel te zien& te doen is. En ik raak niet uitgekeken op de eindeloze hoeveelheid grote gebouwen. Vanmiddag wist de taxi chauffeur de weg naar t hostel niet& moest ik halverwege maar ergens uitstappen. Sta je dan met je goede gedrag tussen allemaal hoge gebouwen, maar lang leven mijn iPhone.
Gister avond de dagen in Kuala Lumpur met z'n allen afgerond in de bar op t dak terras. Veel backpackers die we de afgelopen dagen voorbij zagen komen waren er. Gezellige boel dus!
Vanmiddag m'n eigen reis weer een beetje uitgestippeld& gegeten met 2 andere meiden die ook alleen reizen. Erg leuk om reisverhalen van anderen te horen. Dan krijg ik er nog meer zin in& het geeft deze kleine wereldburger weer wat vertrouwen om ook alleen op pad te gaan. Morgen gaat de reis richting t noorden van Maleisië.

• 07 Maart 2014 - 16:37

Froukje Johanna :

Zie je wel!! Veel plezier Kirsten. Geniet ervan.

• 07 Maart 2014 - 17:21

Wally:

Wat fijn om mee te kunnen lezen en kijken (foto,s) waar je bent.Wij vinden het ook reuze spannend wat voor mooie avonturen je daar beleeft.Wat een ervaring en kans om Azië te ontdekken en mooie plekjes te mogen bezoeken .Geniet dikke kus mam

• 08 Maart 2014 - 02:44

Sharon:

Skattt,

super tof om nu bij je verhalen je foto's te kunnen bekijken :)

Xxxx♡

• 14 Maart 2014 - 20:29

Harma:

Geweldig,ziet er leuk uit! Veel plezier en geniet vooral!!